Tuesday, July 14, 2009

salam dari tassie,
i was wondering what I should write down here.
whether, someting from me, or something from others.
but what i noe, things from me doesnt a matter, might no one would ever interested in.but instead, i have no good to write about others.so i mixed them both.

dear all my beloved fren,miss u badly.
Ni ttg my life in aussie.
i live in hobart...hurm.. my life is just as u fren.wake up, got lectures, eat n drink..( maybe this is not the perfect tyme to talk about it, im not into the mood)
BUT! i have words for something else.i want to share my view.

About life and struggle,
Kadang kadang hidup ni macam ada 'balasan'. cthnya,apa yang kita buat, kadang kadang, pada satu masa ia akan kena kat kita balik.kalau kita pernah patahkan hati orang, suatu masa, orang akan patahkan hati kita balik.kalau kita pernah malukan kawan kawan, suatu masa, kita akan dimalukan.kadang kadang, benda yang paling kita nak elak akan kena kat kita balik. fair ke?
fair ke?
hurm..entahlah..sedih jugak kadang kadang kalau apa yang kita tak nak terjadi tapi terjadi.then, baru kita rasa apa perasaan orang lain.sebagai contoh, fair ke kalau kita tolak harapan seseorang kerana kita memang tak mampu tunaikan, then, orang tolak harapan kita pula kerana dia tak mampu tunaikan.
sebenarnya, kalau kita yakin dgn Allah, Insya Allah semua akan jadi tenang. ingat Allah ada kata, Allah Maha Lembut terhadap hamba2 nya, dia memberi rezeki kepada siapa yang dia kehendaki..
jadi kawan-kawan, kalau kita rasa rezki yang kita dapat tak seperti hari hari lain yang menggembirakan. maka, percayalah pada Tuhan.. bahawa sesungguhnya Dia Maha Tahu apa yang Dia mahukan. Not all the best things is the best for ya, n not all the worst things is the worst for ya.
Sekian, spiritfromtasmania.

No comments:

Post a Comment